Poetikk

tekster til Eldrid Lunden

av (redaktør) og Leif Høghaug (redaktør).

Bokvennen 2010 Innbundet

Boken er et festskrift til Eldrid Lunden som fylte 70 år 5. oktober 2010. Den består av dikt, montasjer, brev, læresetninger, essays, fortellinger, intervjuer, artikler og forelesninger som kretser omkring spørsmål om skrift og skriving.

Kan man lære å skrive litteratur? Hva vil det si å undervise i skrivekunst? Poetikk - Tekster til Eldrid Lunden består av dikt, montasjer, brev, læresetninger, essays, fortellinger, intervjuer, artikler og forelesninger - forskjellige tekster som alle kretser omkring spørsmål om skrift og skriving. Hver og en av de 31 bidragsyterne har tilknytning til ett eller flere skrivekurs: Forfatterstudiet i Bø i Telemark, Skrivekunstakademiet i Hordaland, Forfatterstudiet i Tromsø, Skrivekunstlinjen på Nansenskolen, Biskops Arnö i Sverige og Forfatterskolen i København. Bidragsytere: Bjørn Esben Almaas, Merete Morken Andersen, Stian Bromark, Anne Bøe, Susanne Christensen, Gro Dahle, Terje Dragseth, Reidar Ekner, Geir Gulliksen, Jesper Halle, Gaute Heivoll, Tone Hødnebø, Eva Jensen, Rebecca Kjelland, Arve Kleiva, Ingmar Lemhagen, Aasne Linnestå, Agnar Lirhus, Pablo Llambías, Liv Lundberg, Kristine Næss, Helge Rykkja, Eivind røssaak, Mathias R. Samuelsen, Annlaug Selstø, Kjersti Bronken Senderud, Bår Stenvik, Ole Robert Sunde, Stig Sæterbakken, Gunnar Wærness, Monica Aasprong.

Forlag Bokvennen

Omtalt person Eldrid Lunden