Perfektum

Liv forlag 2019 Innbundet

Sebastian Garman, en strafferettsadvokat i førtiårene, jobber mye, og trives i sitt eget selskap. Samtidig savner han en kjæreste og misunner storebroren som både har kone og barn. Heldigvis har han bestevennen Beate og naboen Robert, en pensjonert diplomat. Livet går sin gang, men Sebastian blir stadig minnet på fortiden: Moren som døde da han var barn, ekskjæresten Thea som han fortsatt savner, og en gammel straffesak som han ennå har dårlig samvittighet for. Men så begynner ting å skje. Han møter en interessant kvinne, og han får det for seg at uvedkommende har vært i leiligheten hans. I tillegg påvirker den pågående straffesaken han med uforminsket styrke. For hva vil det si å være skyldig og hvor fri er egentlig den frie vilje?

Forlag Liv forlag

Utgivelsesår 2019

Erlend Pape Nordtorp "Perfektum"

Sebastian Garman, en strafferettsadvokat i førtiårene, jobber mye og trives i sitt eget selskap. Samtidig savner han en kjæreste og misunner storebroren som både har kone og barn. Heldigvis har han bestevennen Beate og naboen Robert , en pensjonert diplomat. Livet kunne egentlig vært helt greit., Men Sebastian sliter med hendelser i fortiden. Moren som døde da han var barn, ekskjæresten Thea som han forsatt savner, og en gammel straffesak som gir ham dårlig samvittighet.
Men så skjer det ting som endrer alt.
Han møter en interessant kvinne, og han mistenker uvedkommende har vært i leiligheten hans.
I tillegg påvirker den pågående straffesaken han med uforminsket styrke.  For hva vil det si å være skyldig og hvor fri er egentlige den frie vilje ?

I boka følger vi Sebastian gjenom de problemer han har i jobben med sakene han har og savn etter gamle kjæreste og hvordan det går med den nye. Hvordan forholder seg til at mistenker at har vært folk i leiligheten hans. Denne boka likte jeg svært godt. Ei fin bok om ting så en tenker å grubler over i hverdagen og handler deretter. Kjekt å følge Sebastian gjenom boka. Samtidig en sitter å lurer på hvordan går med de involverte personene. Denne anbefaler andre til å lese. Boka har et vakkert fint språk å en fryd å lese. Sitter å smiler underveis av hovedpersonen i boka. Jeg som for det meste leser krim hva dette en fin avveksling fra det. Synes er greit med krim pause innimellom da er det greit med en god å velskreven roman Boka er lett skrevet men allikevel ikke lett å legge fra seg. Mitt første møte med denne forfatteren. Jeg får lyst og lese fler bøker av han. Så må nok få tak i de to første også. Boka kom ut nå i høst

Noen som har lest noen av bøkene hans ?

boka er et leseeksemplar fra Forlagshuset i Vestfold. Tusen takk for boka. Boka kan kjøpes direkte fra forlaget