På ville veier

av (forfatter) og Lillian Bergljot Fredriksen (illustratør).

Publica 2013 Innbundet

Dette er den andre boka om Huldra og LitjKari.

Øynene ble til to smale streker. Hvor er du? tenkte hun. Det var noe som rørte seg borte ved benken, og hun gikk bort for å se om hun så noe. Så la hun begge hendene over benken, og da kjente hun energien fra snippveska. Hun åpnet den, og der, nederst i bunnen, så hun svarteboka. Huldra tok den opp og forsto straks sammenhengen. Lillian Bergljot Fredriksen er født i 1961. Etter å ha bodd i Sør-Trøndelag hele livet, flyttet hun i 2011 med samboeren til Lierne. I mange år har hun arbeidet med barn og unge, og hun har lenge hatt en drøm om å skrive bøker for denne aldersgruppen. Serien om Huldra og LitjKari er hennes debut som barnebokforfatter.

Forlag Publica

Utgivelsesår 2013

Serie Huldra og LitjKari (2)

Etter å ha lest Kaoshjerte av Lise Grimnes og Hulder av Tonje Tornes er jeg på vei inn i en tilstand av besettelse av huldrer generelt, og lager derfor en liste med skjønnlitteratur hvor dette mytiske vesenet i større eller mindre grad spiller en rolle.

Hjelp meg gjerne med å fylle på flere titler! Har skuffende få hittil.