På egne vinger

av (forfatter) og Elisabeth Bjørnson (oversetter).

Gyldendal Tiden 2002 Innbundet

Melanie Beeby har akkurat fylt 13 år når hun blir påkjørt og drept. Hun blir fraktet til et annet sted, hvor hun begynner på Engleakademiet. Mel liker sitt nye hjem og den nye skolen. Det er mye morsommere enn på den gamle skolen, og det fins nesten ingen regler. Sammen med englene Orlando, Lola og Reuben, blir hun bedt om å bli med i ei gruppe som skal løse problemer, både i fortida, nåtida og framtida. Mel blir den beste eleven i klassen, og hun får sitt englenavn: Helix.

Underholdende bøker om engler og tidsreiser. Tenker du på himmelen som et kjedelig sted, jo da, langt bedre enn alternativet, men likevel kjedelig? Et sted der du får gå rundt i hvite klær, spille harmoniske toner på en harpe eller synge i et himmelsk sangkor? Engleakademiet handler om et annet type himmelrike der det flommer over av vidunderlig moteklær, kule engler og spennende engeloppdrag - nemlig tidsreiser.Visste du hvor skytsenglene våre ble utdannet? På engleakademiet selvføgelig! I himmelen ankommer Mel og treffer med en gang en sjelevenn, Lola. De to hører rett og slett sammen. Det vet de fra aller første stund. Engeltilværelsen er langt kulere enn forutsett, og historietimer er noe helt annet på engleakademiet enn på skolen på jorda. Mel og Lola blir sendt på oppdrag ut i verden. Den første turen går til Blitz-regnet i London under andre verdenskrig. Og for første gang er Mel god på skolen.Flere sjarmerende og morsom bøker følger om englen Mels spennende oppdrag i fortid og framtid.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 2002