Osloeventyr

Vol.1

av (forfatter) og Bård Nannestad (forfatter).

Skamløst forlag 2019 Innbundet

Dette er unike, korte fortellinger som gir innblikk i Oslos utelivsbransje og menneskene som frekventerer det fra nittitallet og frem til i dag.
Vi bringes inn i en verden der jakten på det gode liv, gjennom rusopplevelser, rask tilgang på penger, status eller rett og slett tilhørlighet, er den største drivkraften. Det handler om mennesker som tar gale valg i søken etter trygghet og lykke, eller fordi de ikke har noen reelle valg.
Veien til lettjente penger og lykke kan virke enkel, men viser seg hele tiden å være med kronglete enn antatt.

Forlag Skamløst forlag

Utgivelsesår 2019

Genre Spenning

Omtalt sted Oslo

Christian René Wold og Bård Nannestad "Osloeventyr Vol.1"

Dette er unike korte fortellinger som gir innblikk i Oslos utelivsbransje og menneskene som frekventerer det fra nittitallet og frem til i dag.
Vi bringes inn i en verden der jakten på det gode liv, gjennom rusooplevlser, rask tilgang på penger, status eller rett å slett tilhørighet, er den største drivkraften.
Dette handler om mennesker tar de gale valg i søken etter trygghet og lykke, eller fordi de ikke har noen reelle valg. Veien til lettjente penger og lykke kan virke enkel, men viser seg hele tiden å være mer kronglete enn antatt.

Hva får vi når to erfarne forfatter med forskjellig bakgrunn slår seg sammen å vil lage ei bok med moderne eventyr om Oslo. Etter å ha lest boka med med 14 korte fortellinger, må jeg si at dette hva et utrolig vellykket samarbeid. I boka kjenner vi igjen plasser fra begge forfatterens bøker. Men trenger ikke lese de først. Selv om de bøkene og anbefales. En del historiene er basert på virkelige hendelser. Dette hva ei drivendes god bok. Å liker du noveller er denne boka perfekt å lese. Passer og dessuten fint å lese i korte pauser, på bussen ellers lite tid for lesing. I boka får vi innblikk hvordan det kan gå når en tar gale valg i livet og søken etter status og raske penger. Dette hva ei meget god bok som de fleste vil like. Denne anbefaler jeg sterkt videre og ser frem til flere eventyr fra Oslo. Boka er like lettlest som den er god. Ei god bok med fortellinger for travle lesere. Te korte fortellinger å være fenga denne boka meg usedvanlig godt. Jeg gir boka en god femmer. Klarte ikke stoppe når kom i gang. Siden evgikk like fort som Christian René går på blades