Orakelveggen

Gyldendal 2003 Heftet

David Malm er politietterforsker i pedofili på Internett, og hackerdømte Peach er hans co-pilot og navigatør i nettets irrganger. I sin tråling av mistenkelige chat-sider kommer de over samtalen mellom Webchild og Magikeren, en tilsynelatende klassisk situasjon mellom ungpiken og den voksne, siklende mannen. En ørliten skjønnhetsbrist avslører illusjonen. Webchild er bare et blendverk, et uhyggelig godt falsum laget av en som totalt behersker både nettets og datakodingens språk. Davids og Peachs fascinasjon for denne frambringelsen, for den mesterlige kombinasjonen av skjønnhet og dyktighet, driver dem inn i et spill der skillelinjene mellom virkelighet og virtualitet oppheves.

Erik Honoré har skrevet en stor roman om et hypermoderne tema, om en virkelighet her og nå, om en verden som er helt annerledes enn før . og som endrer seg mens du ser på den. David Malm er politietterforsker i pedofili på Internett, og hackerdømte Peach er hans co-pilot og navigatør i nettets irrganger. I sin tråling av mistenkelige chat-sider kommer de over samtalen mellom Webchild og Magikeren, en tilsynelatende klassisk situasjon mellom ungpiken og den voksne, siklende mannen. En ørliten skjønnhetsbrist avslører illusjonen. Webchild er bare et blendverk, et uhyggelig godt falsum laget av en som totalt behersker nettets og datakodingens språk. David og Peach blir så drevet inn i et spill der skillelinjene mellom virkelighet og virtualitet oppheves. «En skikkelig flott debut.» Lars Helge Nilsen, Bergens Tidende 6 stjerner. «. det er bare å bøye seg i støvet . Magisk.» Katrine Strøm, MANN «Strutter av talent.» Øystein Rottem, Dagbladet

Utgivelsesår 2003

ISBN13 9788205310476

EAN 9788205310476

Serie Gyldendal pocket

Genre Politi og detektiver Krim

Min utgave av denne boka hadde to av kapitlene trykket to ganger, pluss at store deler av teksten fra de påfølgende kapitlene manglet, så det ble en noe underlig leseopplevelse.

• "Rekyl - en roman om kjærlighet og død" av Fredrik Skagen
  • "Blitz - roman" av Fredrik Skagen
  • "Den tredje sannhet" av Kurt Aust
  • "Den hule mannen" av John Dickson Carr
  • "Mannen i vinduet - kriminalroman" av Kjell Ola Dahl
  • "Portrett av en morder - Jack the Ripper - saken avsluttes" av Patricia Cornwell
  • "Insektgutten" av Jeffery Deaver
  • "Flommen - roman" av Jonny Halberg