Oppskriften på lykke

7 nøkler til glede og innsikt

av (forfatter) og Lisbeth Kristoffersen (gjendikter).

Gyldendal 2012 Innbundet

Forfatteren presenterer her sin oppskrift på lykke gjennom å fokusere på syv nøkler: vær oppmerksom på kroppen din, finn frem til ekte selvrespekt, rens opp i livet ditt, gi avkall på alltid å ha rett, fokuser på nåtiden, se verden i deg selv, og lev for å få innsikt.

Hva skal egentlig til for å gjøre oss lykkelige? Er lykken selve meningen med livet?

I denne boken gir den verdenskjente legen og forfatteren Deepak Chopra oss oppskriften på lykke gjennom å fokusere på sju nøkler. Han definerer hva lykke er, og viser oss hvor viktig selvrespekt er for å finne tilbake til den opprinnelige gleden og freden som vi alle er født til. Han oppfordrer oss også til å fokusere på nåtiden og gi avkall på alltid å skulle ha rett. Vi oppfordres til å se verden i oss selv og å leve for å få innsikt. Lykken du finner i deg selv, er den lykken som helbreder verden!Indisk-amerikanske Deepak Chopra er lege og spesialist i indremedisin og endokrinologi. Han har skrevet mer enn 50 bøker innenfor selvutvikling, new age, alternativ medisin og ayurveda. Bøkene er oversatt til over 35 språk, og flere av dem er også oversatt til norsk.

ISBN13 9788205419995

EAN 9788205419995

• "Jordens magiske språk - lær å snakke med moder jord" av Steven D. Farmer
  • "Sjaman på høye hæler - min reise i ukjent landskap" av Gro-Helen Tørum
  • "Stillhetens stemme" av Eckhart Tolle
  • "Jons bok" av Jon Schau
  • "Suksessens sju åndslover - slik får du hjelp til å oppfylle drømmene dine" av Deepak Chopra
  • "Du får alltid det du ber om" av Esther Hicks
  • "Smarte råd for smarte jenter" av Elizabeth Wurtzel
  • "Kunsten å være lykkelig - en håndbok i å leve" av Dalai Lama
  • "Lev her og nå! - lev i nået - få ny energi og balanse" av Eckhart Tolle
  • "Himmelske samtaler - bok 1" av Neale Donald Walsch
  • "Den tiende innsikt - om å holde fast på visjonen" av James Redfield
  • "Kvinner som løper med ulver - myter og fortellinger om villkvinne-arketypen" av Clarissa Pinkola Estés