Om å påvirke

av (forfatter).

Fagbokforlaget 2016 Heftet

1 bokelsker følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Boka gir en tenkemåte rundt påvirkning som er enkel og anvendelg. Magnus Hoem Iversen, fagbladet Kommunikasjon 1-2017 Om å påvirke handler om hvordan aktører i arbeids- og organisasjonslivet kan arbeide bevisst, planmessig og langsiktig for å nå sine mål gjennom strategisk bruk av påvirkningsprosesser. Boken belyser i korte trekk: 1. Hvordan mennesker påvirker og påvirkes av hverandre 2. Hvordan påvirkningskreftene virker, selv om vi ikke har planlagt det 3. Hvordan påvirkningsprosesser kan struktureres etter en metode 4. Hvordan etisk bruk av påvirkning kan skape ekstraordinære resultater Om å påvirke formidler kunnskap fra en rekke fagområder og inneholder praktiske eksempler fra norske virksomheter. Forfatteren presenterer en metode for å utvikle påvirkningsstrategier og et etisk rammeverk til hjelp for å vurdere hva som er rett å gjøre i ulike situasjoner. Til sammen vil kunnskapen, etikken og metoden hjelpe deg med å få større gjennomslagskraft og øke sannsynligheten for at du når dine mål. Boken egner seg meget godt som grunnbok på høyskolestudier innen ledelse, organisasjon, markedsføring, salg, innkjøp, strategi, HR og personalledelse. Den egner seg også godt til etter- og videreutdanning og som grunnbok på kurs og seminarer i arbeidslivet. Olav Johansen er utdannet cand.paed. fra Universitetet i Oslo med spesialisering i undervisning og ledelse. Han har i flere år arbeidet med å hjelpe ledere, tillitsvalgte, team og organisasjoner med påvirkningsprosesser. Han er til daglig høyskolelektor ved Høyskolen Kristiania og leder av Senter for erfaringsbasert ledelse. Johansen underviser i forhandling og påvirkning ved flere høyskoler og holder foredrag og seminarer i arbeidslivet

Bokdetaljer

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2016

Format Heftet

ISBN13 9788245016659

EAN 9788245016659

Språk Bokmål

Sider 199

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Mennesker er ikke rene faktamaskiner, veldig ofte velger de følelser fremfor fakta - også i tilfeller hvor de selv taper på det. Jeg opplever dette som en bok om prosjektledelse som i tillegg mener du må ta hensyn til følelser. Hyggelig å vite at jeg ikke har vært helt på jordet.

Godt sagt! (1) Varsle Svar

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Jeg påstår, særlig hvis du som leser dette er ung, at urofmelle påvirkningsprosesser sannsynligvis har større betydning enn du tror. Det er noe jeg selv har erfart og lært gjennom hele mitt voksne liv, og noe jeg ser at mange studenter bruker tid på virkelig forstå.

Godt sagt! (1) Varsle Svar

Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

1 bokelsker følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket