Og Mamma, Mia?

historien om et fosterbarn

Kolofon 2011 Heftet

Boka gir et innblikk i hvordan det er å leve som fosterbarn. Vi følger Mia fra hun blir hentet fra moren, kommer i institusjon, mens hun venter på det riktige fosterhjemmet, og hvordan hun har det der. Romanen kan leses av og for barn, og passer også for fosterforeldre og barnevernsansatte.

«Og Mamma, Mia?» er boken for den som ønsker et innblikk i hvordan det kan være å bli, og leve som fosterbarn. Vi følger Mia fra hun blir hentet fra moren, kommer i institusjon, mens hun venter på det riktige fosterhjemmet, og hvordan hun bor der. Vi får innblikk i samværet mellom mor og Mia, om behandlingen av saken hennes i Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker, og hvordan livet hennes endrer seg. Mia er ikke en virkelig jente, men hun har trekk og opplevelser fra mange av de fosterbarn forfatteren har møtt i sitt arbeid i barnevernstjenesten. Boken kan gi fosterforeldre og alle oss andre hjelp til å forstå sitt fosterbarn og forslag til svar på spørsmål fra fosterbarnet.

Forlag Kolofon

Bok som er skrevet for store barn, spesielt de som selv er - eller kjenner noen som er fosterbarn.
Boken inneholder ingen illustrasjoner eller bilder, så kan oppleves som en voksen utgave.
Men teksten er tilpasset for barn som er lesekyndige.