Øl med kniv & gaffel

det handler om smak!

av (forfatter) og Isidor Åstrøm (illustratør).

Dinamo forlag 2009 Innbundet

Denne boken er en guide til øl og mat. Den gir en innføring i ulike øltyper, smaking og servering, samt hvordan vi kan matche øl og mat. Den omfatter også et rikt utvalg av oppskrifter med øl i maten, hvor hver rett følges av drikketips fra butikk og vinmonopol. Med litteraturliste og stikkordregister.

Denne boken er en guide til øl og mat. Forfatter Sigrid Strætkvern er lidenskapelig opptatt av øl, som hun har jobbet med i over 20 år. Hun har lenge savnet litteratur som omhandler kombinasjonen øl og mat. Derfor har hun skrevet denne boken med tittelen Øl med kniv og gaffel - Det handler om smak. Øl med kniv og gaffel er både en kokebok og en kosebok, som med sine vakre fotografier og stilrene design vekker både nysgjerrigheten, leselysten og appetitten. Boken gir en innføring i ulike øltyper, smaking og servering samt hvordan vi kan matche øl og mat. Den omfatter også et rikt utvalg av oppskrifter med øl i maten, hvor hver rett følges av drikketips fra butikk og vinmonopol. Dette er en bok for alle som setter pris på god mat og godt drikke, for dem som gjerne utfordrer smaksløkene, som eksperimenterer og som utforsker. Mange har fått et helt nytt syn på øl etter å ha fått smake på nye øltyper og ikke minst blitt servert øl til mat. Øl kalles gjerne kokkekunstens gjemte sjel. La deg inspirere til å velge øl i og til maten.

Forlag Dinamo forlag

Utgivelsesår 2009