Odla i pallkrage

av (forfatter) og Camilla Arvidsson (illustratør).

2014 Inbunden

Utgivelsesår 2014

Format Inbunden

Språk Svenska

Så här presenteras boken på adlibris.se:
Pallkragen passar lika bra i täppan på landet som i villakvarteret och på bakgården i stan. Den kan bli ett permanent inslag i trädgården eller fungera som en tillfällig odlingsyta. Inte att undra på att den i dag är den vanligaste formen för grönsaksodling i mindre skala att odla i pallkrage har blivit en folkrörelse.

Pallkragens fiffiga konstruktion och begränsade yta gör det lätt att sätta i gång och lätt att lyckas med odling av grönsaker, sommarblommor, örter, bärbuskar, perenner, lökväxter och faktiskt även snittblommor och medelhavsväxter. Lär dig hur du lyckas med din odling och få inspiration till nya användningsområden i trädgården!

"Bra nybörjarbok, bra illustrationer och lätt att förstå."
Victoria Skoglund i TV4 Nyhetsmorgon

"Jag önskar jag hade haft den här boken när jag byggde upp min köksträdgård förra året. () Eva skriver för nybörjaren och jag gillar det. Inget känns svårt utan snarare lustfyllt och inbjudande. () Är du på väg att starta upp en pallkrage, en liten miniköksträdgård är det här boken för dig."
Victoria Skoglund, bloggare på Lantliv

Jaa detta är verkligen en bra och tydlig bok tills man kommer till en del konstruktionsanvisningar i slutet där det kunde vara lite tydligare anvisningar så att även jag förstår. Älskar den i alla fall.