Nudistene

Utgivelsesår 2020

ISBN13 9788205533165

EAN 9788205533165

Genre Humor Krim

ler så tårene triller Morsomt fra Bjørn Ingvaldsen - Rosa og Sina - også kjent som Team Rosin - er på gruppe sammen med Janne for å starte elevbedrift, men Janne er uheldig på fotballbanen og brekker både arm og bein og de blir påtvunget den nye gutten i klassen, Tjodleik i stedet. En dag går brannalarmen på skolen og alle må ut og da de kommer inn igjen er alle mobiltelefonene som ble lagt i den grønne plastkassen (som ikke er miljøvennlig ifølge Tjodleik) ved døra til klasserommene på hele skolen, borte! Team Rosin og Tjodleik bestemmer seg etterhvert for å finne ut hvem som står bak tyveriet, men det er ikke så lett når Tjodleiks familie er nokså uvanlige. Nudister. Månefester. De bor i et stort drivhus. Bruker ikke mobiltelefon pga stråling. Venter på at en UFO skal lande og lammer flytrafikken i området. Joda - det er duket for en uforglemmelig detektivhistorie! For mellomtrinnet.

Litt alternativbevegelse, litt humor, litt bærekraft, litt krim. Totalt usannsynlig og lite fengende. Det er mulig humoren vil treffe noen unge lesere.

• "Flukten til bakgatene" av Arne Svingen
  • "Hvor er det blitt av Gulliksen?" av Eli Hovdenak