Norges historie

Yngve Skomsvoll gjør en lang historie kort

av (forfatter) og Øyvind Skaar (illustratør).

Kagge 2004 Heftet

I denne boken kan du lære Norges historie og le samtidig. Her får du hele historien, fortalt på en høyst subjektiv og selektiv måte. Det lagt vekt på høydepunktene i vårt lands historie, og liten eller ingen vekt på de kjedelige epokene. Kjente figurer som Harald Hårfagre, Kristian Kvart og Henki Kolstad dukker opp med jevne mellomrom, men det er også plass til outsiderne som tidligere ikke har hatt historiens søkelys på seg. Bonusmateriale: Norges historie på rams, fortalt baklengs, på en side og med tre setninger.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2004

Serie Kagge pocket

Genre Humor

• "Harald Eia - komiker og medmenneske" av Yngve Skomsvoll
  • "Ukraina - landet på grensen" av John Færseth
  • "Angela Merkel - et europeisk drama" av Ingrid Brekke
  • "Til siste slutt - jeg var Hitlers sekretær" av Traudl Junge
  • "Norsk er et lite språk som er i ferd med å dø ut - og andre myter om språk" av Guro Fløgstad
  • "Rocky - bok II" av Martin Kellerman
  • "Rocky - the big payback" av Martin Kellerman