Omtale fra forlaget
I 1994 havnet et nytt medium i fanget på medieorganisasjoner og journalister: Internett. Eksperimenteringen begynte, journalistikken befant seg i ukjent terreng. Med Internett entrer journalistikken en ny fase, og mediet er trolig det viktigste som har hendt journalistikken og mediebransjen siden innføringen av fjernsynet. Boken handler om dilemmaene og spørsmålene som følger i kjølvannet av møtet mellom nett og journalistikk. Journalistikk og medieorganisasjoner står overfor en rekke utfordringer. Teknologier som tas i bruk i nyhetsjournalistikken, tar også direkte del i endringen av nyhetsformidlingens karakter. Noen stikkord er journalistiske innovasjoner, nye genrer, medieetiske dilemmaer, nye finansieringsformer og nettet som journalistisk verktøy. Formålet med boken er å bidra til innsikt om journalistikkens dilemmaer og verdenssamfunnets offentlighet. Boken er beregnet på journalister, på studenter i journalistikk, medievitenskap og andre humanistiske og samfunnsvitenskapelige fag, og på alle som er engasjert i journalistikkens og nettets fremtid. Terje Rasmussen (dr.philos.) er sosiolog og professor ved Institutt for medier og kommunikasjon ved Universitetet i Oslo.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788276747881
EAN 9788276747881
Språk Bokmål
Sider 212
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket