Når noen slår et menneske i hjel

Kolofon 2022 Heftet

Svein Robert sitter i avhør, mistenkt for å ha skutt Anita Sjøstrand. Han er overbevist om at det egentlig er Anitas voldelige ektemann som står bak drapet, men avhørslederen er ikke interessert i noe av det han forteller. Ektemannen har alibi, og flere vitner har observert Svein Robert ved åstedet.

Etter hvert begynner Svein Robert å bli usikker. Kan det faktisk være at han har skutt Anita og fortrengt minnene? Å fortrenge traumatiske minner har han jo gjort tidligere ... Samtidig ser det ut til å være flere mistenkelige hendelser politiet viser liten interesse for å etterforske.

«Når noen slår et menneske i hjel» er en kriminalroman, men boka tar også et oppgjør med religiøse dogmer, fordommer, bygdedyr, patriarkater og annet som holder mennesker nede.

Dette er Nick Shenans debutroman. Les mer på Nicks hjemmeside: www.nickshenan.com

Forlag Kolofon

Utgivelsesår 2022

Genre Krim

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

BOKOMTALE: Når noen slår et menneske i hjel av Nick Shenan. Leseeksemplar fra forfatteren

Svein Robert er ikke helt A4. Han er ganske betatt av Anita, som han kjenner fra barndommen. En dag skjer det noe. Anita er død, drept. Svein Robert blir knyttet til åstedet. Nå sitter han i celle 5, og må gjennom flere avhør. Problemet er at han ikke husker noe. Etter hvert blir han usikker. Kan han ha drept henne, og fortrengt alt sammen?

I denne spennende historien, som vi leser i korte og oversiktelige kapitler, møter vi Bygdedyret. Boka er verdt å lese, men jeg synes at den hopper litt for mye fram og tilbake i handling og tid.

Les hele omtalen min her