MVA-kommentaren

merverdiavgiftsloven 19 juni 1966 nr 66

mva-kompensasjonsloven 17 februar 1995 nr 9

investeringsavgiftsloven 19 juni 1969 nr 67

Stortingets vedtak 28 nov 2001 nr 1534 om merverdiavgift og avgift på invisteringer mv. for budsjetterminen 2002

av (forfatter) og Tor S. Kildal (forfatter).

Gyldendal akademisk 2002 Innbundet

Boken gir en gjennomgang av merverdiavgiftsloven. Den har også med MVA-kompensasjonsloven 1av 1995 med omfattende kommentarer. Investeringsavgiftsloven og Stortingets vedtak 29. november 2001 om merverdiavgift og avgift på investeringer mv. for budsjetterminen 2002 er også tatt med. Det tas i denne utgaven hensyn til en rekke lovendringer, nye forskrifter, tolkningsuttalelser og rettspraksis som er trådt i kraft etter den forrige utgaven. Har register.

MVA-kommentaren foreligger nå i en omarbeidet og revidert utgave. Boken kom i første utgave i 2001 og etablerte seg raskt som en ledende kommentarutgave til merverdiavgiftsloven etter Merverdiavgiftsreformen 2001. I denne nye utgaven tas det hensyn til en rekke lovendringer, nye forskrifter, tolkningsuttalelser og rettspraksis. MVA-kommentaren er et nødvendig verktøy for å arbeide med de nye merverdiavgiftsreglene, som næringsdrivende, regnskapsfører, revisor ansatt i avgiftsetaten eller som student ved videregående skattekurs. Forfatterne kommenterer grundig alle bestemmelsene i merverdiavgiftsloven og merverdiavgiftskompensasjonsloven. Investeringsavgiftsloven behandles bare kortfattet siden den er vedtatt opphevet 1 oktober 2002.

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2002