Mord i den engelske hage

av (forfatter), Stine Langtangen (oversetter) og Ingjerd Egeberg (oppleser).

Lind & Co 2023 Lydfil

Julia Birds pittoreske lille hus i Cotswolds har alt hun ønsker seg. Rustikk sjarm, koselige peiser, og, viser det seg, et lik i hagen ...

Julia har nyskilt og motvillig pensjonert flyktet fra London for å nyte et idyllisk liv på landet i Cotswolds. Hun er fast bestemt på å skaffe seg en perfekt engelsk hage, og må begynne med å rive det gamle skuret som står der. Men da skuret er borte, finner hun mer enn bare jord under det: nemlig et lik, et som åpenbart har ligger der i flere tiår. Hvem kan det være, og hvem er morderen? Politiet står uten spor, og selv de sladre-glade bokklubbmedlemmene i landsbyen kan ikke huske at noen har forsvunnet derfra.
Julia kan ikke arbeide videre i hagen før mordet er oppklart, og bestemmer seg for å ta saken i egne hender. Julia tar med seg sin kvikke, sjokoladebrune labradorvalp og oppsøker alle stedets innbyggere. Det virker som om alle i landsbyen har noe å skjule. Da hun nærmer seg sannheten, finner Julia noe enda mer sjokkerende: enda et lik, men denne gangen er det noen hun faktisk kjenner.
Fast bestemt på å avsløre morderen og finne ut sammenhengen mellom de to døde, øker Julia - nå med kallenavnet Døden - innsatsen og fokuserer på den mest sannsynlige kandidaten. Men hvis hun tar feil, betyr det at det er en annen i landsbyen som har begått to drap. Vil vedkommende være i stand til å drepe en tredje gang for å bevare hemmeligheten sin?
Dette koselige mysteriet passer perfekt for de som liker M.C. Beaton, Faith Martin og Betty Rowlands.

Forlag Lind & Co

Utgivelsesår 2023

Format Lydfil

Serie Julia Bird (1)

Genre Krim

Omtalt sted England

I og for seg ei ok og underholdende kosekrim-bok, men skjemmes av mange skrivefeil og til tider dårlig oversettelse

• "I natt skal du dø" av Jeanette Semb
  • "Den lille bokhandelen på hjørnet" av Jenny Colgan