Mistanker

Cappelen 2005 Innbundet

Johan Hill er en gift mann og jobber som kåsør i radioen. En dag blir han oppsøkt av en venn fra ungdomstiden. Dermed rives tilværelsen hans opp. Forholdet til medmennesker, og hans forhold til seg selv forandres. Det gamle vennskapet fører til en dyp forvirring, og samtidig dør Johans søster.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788202250119

EAN 9788202250119

Eg pleier å avbryte bøker eg ikkje likar. Men denne las eg ut likevel, etter kvart kanskje mest fordi språket var så irriterande at det vart lærerikt å studere det, både på det stilistiske planet og det biletmessige.

Ellers trur eg vi kan kalle det ein psykologisk-realistisk roman om utruskap. Det som sit igjen etter lesinga er nokre teikningar som elskerinna hadde laga av jeg-personen som hadde sex med henne, og desse hadde ho vist til broren, men det vart omtrent berre nevnt i ein bisetning, sjølv om det verkar å vera heilt sentralt for å forstå psyken hennar og tilhøvet dei imellom.

Teksten forsøker dessutan å tematisere noko om mediesamfunnet, som tydelegvis ikkje har vore heilt vellukka, for ein av dei siste setningane må påpeike følgande: «Jeg leste brevet hans flere ganger, og opplevde en dyp uhygge og uro også ved vår samtid og ved meg selv».