Omtale fra forlaget
Metodebok for mediefag er en innføring i sentrale forskningsmetoder i mediefaget. Boka handler om studiet av nye og tradisjonelle medier. Forfatterne tar utgangspunkt i at metodekunnskaper er nødvendige både for å gjennomføre egne forskningsprosjekter og for å forstå og ha et kritisk forhold til funn og teorier som presenteres i den medievitenskapelige litteraturen. Kildekritikk, tekst- og diskursanalyse, kvalitativt intervju og observasjon, spørreskjema og kvantitativ innholdsanalyse er blant metodene som behandles i boka. Forfatterne diskuterer også et utvalg vitenskapsteoretiske grunnlagsproblemer. I denne fjerde utgaven av boka har sosiale medier fått større plass. Boka er skrevet for studenter i ulike mediefag, og egner seg i tillegg godt for studenter innenfor tilgrensende fagområder som kulturfag, journalistikk, informasjon og markedsføring. Alle forfatterne er ansatt ved Institutt for informasjons- og medievitenskap, Universitetet i Bergen. Helge Østbye, professor Knut Helland, professor Karl Knapskog, universitetslektor Leif Ove Larsen, professor Hallvard Moe, professor
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2013
Format Heftet
ISBN13 9788245014556
EAN 9788245014556
Språk Bokmål
Sider 319
Utgave 4
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket8 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket