Meningsfylt matematikk

nærhet og engasjement i læringen

av (forfatter) og Bjørg Tronshart (illustratør).

Caspar forlag 2003 Heftet

Gjennomsnittlig terningkast: 4.50 (2 terningkast.)

6 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Forfatteren drøfter matematikkfagets rolle i skole og samfunn og illustrerer gjennom eksempler den betydning faget har og har hatt - på godt og ondt. Han tydeliggjør hvordan arbeidsformer reflekterer fagsyn og læringssyn, hvordan språk, kommunikasjon og samarbeid har en sentral rolle i all læring, og hvordan en kan arbeide med faget slik at elevene vil oppleve større nærhet til lærestoffet. For lærere, lærerstudenter, foreldre og andre som er opptatt av matematikk og læring. Har litteraturliste.

Omtale fra forlaget

Forfatteren drøfter matematikkfagets rolle i skole og samfunn og illustrerer gjennom eksempler den betydning faget har og har hatt - på godt og ondt. Han tydeliggjør hvordan arbeidsformer reflekterer fagsyn og læringssyn, hvordan språk, kommunikasjon og samarbeid har en sentral rolle i all læring, og hvordan en kan arbeide med faget slik at elevene vil oppleve større nærhet til lærestoffet. For lærere, lærerstudenter, foreldre og andre som er opptatt av matematikk og læring. Har litteraturliste.

Bokdetaljer

Forlag Caspar forlag

Utgivelsesår 2003

Format Heftet

ISBN13 9788290898354

EAN 9788290898354

Språk Bokmål

Sider 224

Utgave 2

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokelskeres terningkastfordeling

0 1 1 0 0 0

Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

En fjerde form [for kommunikasjon] kan være å legge inn falske tilbakemeldinger for å forvirre senderen. Denne kommunikasjonsformen er vel egentlig ikke særlig hensiktsmessig i matematikk.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Du vil kanskje også like

  • "Robinson Crusoe" av Daniel Defoe
  • "Roald Dahls Georgs magiske eksperimenter" av Barry Hutchinson
  • "Naiv. Super" av Erlend Loe
  • "Da Vinci-koden" av Dan Brown
Alle bokanbefalinger for dette verket