Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren drøfter matematikkfagets rolle i skole og samfunn og illustrerer gjennom eksempler den betydning faget har og har hatt - på godt og ondt. Han tydeliggjør hvordan arbeidsformer reflekterer fagsyn og læringssyn, hvordan språk, kommunikasjon og samarbeid har en sentral rolle i all læring, og hvordan en kan arbeide med faget slik at elevene vil oppleve større nærhet til lærestoffet. For lærere, lærerstudenter, foreldre og andre som er opptatt av matematikk og læring. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Forfatteren drøfter matematikkfagets rolle i skole og samfunn og illustrerer gjennom eksempler den betydning faget har og har hatt - på godt og ondt. Han tydeliggjør hvordan arbeidsformer reflekterer fagsyn og læringssyn, hvordan språk, kommunikasjon og samarbeid har en sentral rolle i all læring, og hvordan en kan arbeide med faget slik at elevene vil oppleve større nærhet til lærestoffet. For lærere, lærerstudenter, foreldre og andre som er opptatt av matematikk og læring. Har litteraturliste.
Forlag Caspar forlag
Utgivelsesår 2003
Format Heftet
ISBN13 9788290898354
EAN 9788290898354
Språk Bokmål
Sider 224
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verketEn fjerde form [for kommunikasjon] kan være å legge inn falske tilbakemeldinger for å forvirre senderen. Denne kommunikasjonsformen er vel egentlig ikke særlig hensiktsmessig i matematikk.