Omtale fra forlaget
Matematikk med mening er ei bevisstgjøringsbok der forfatteren drøfter matematikkfagets rolle i skole og samfunn. Gjennom eksempler illustrerer han betydningen faget har og har hatt - på godt og på vondt. Forfatteren tydeliggjør hvordan arbeidsformer reflekterer fagsyn og læringssyn og hvordan språk, kommunikasjon og samarbeid har en sentral rolle i all læring. Her er mange ideer til hvordan en kan gjøre faget engasjerende og meningsfylt, for lærere og for alle elever, uansett bakgrunn og forutsetninger for å lære matematikk.
Boka henvender seg til alle som er opptatt av matematikk og læring (lærere, lærerstudenter, foreldre).
Geir Botten arbeider som dosent ved NTNU i Trondheim der han utdanner nye lærere og videreutdanner matematikklærere for grunnskolen. Han har bred undervisningserfaring fra alle trinn i grunnskolen og fra videregående skole.
Forlag Caspar forlag
Utgivelsesår 2016
Format Heftet
ISBN13 9788290898712
EAN 9788290898712
Språk Bokmål
Sider 262
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verketEn fjerde form [for kommunikasjon] kan være å legge inn falske tilbakemeldinger for å forvirre senderen. Denne kommunikasjonsformen er vel egentlig ikke særlig hensiktsmessig i matematikk.
6 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket