Mat på tur

av (forfatter) og Kjell Stenmarck (illustratør).

Boksenteret 2005 Heftet

Med et minimum av redskaper og utstyr, med lett tilgjengelige råvarer og uten nødvendige forkunnskapet er denne boken en veiviser til turmatgleder i det fri. Matlagingen foregår over bål, i folie, i selvlaget stekeovn av stein eller kokegrop.

Mat er den beste begrunnelsen for å dra på tur. Med et minimum av redskaper og utstyr, med lett tilgjengelige råvarer og uten nødvendige forkunnskaper er denne boken en veiviser til turmatgleder i det fri. Enten matlagingen foregår over bålets flammer eller glør, tilberedes i folie, i selvlaget stekeovn av stein eller i kokegrop, er hensikten å være en kilde til matglade turtips for store og små i familien. Den lettfattelige teksten illustrert med tegninger og ikke minst Kjell Stenmarchs flotte bilder, gjør det lett å overkomme dørstokkmila og bli turkokk i godt selskap. Bare prøv, så vil du oppdage at om turgleden er stor, er turmatgledene enda større.

Forlag Boksenteret

Utgivelsesår 2005