Villmarksboka

utstyr, feltkunnskap og overlevelsesteknikk

Lars Monsen boksenteret outdoors 2005 Innbundet

Kjøp bøker hos haugenbok.no

Boka er praktisk rettet mot villmarksliv og tar for seg alt fra planlegging, proviant, utstyr, orientering og jakt til sikkerhet, mellommenneskelige forhold, hygiene, bekledning og valg av leriplass. Boka er omfattende og kan brukes av både nybegynnere og viderekommende. Gir forslag til pakkelister for ukestur og ekspedisjon. Med litteraturliste, adresseoversikt og stikkordregister.

Lars Monsen har har bredere erfaring enn de fleste. I denne boken røper han hvilke knep og teknikker du kan bruke innen orientering, båltenning, leirslaging, sportsfiske og jakt. Han gir også svar på spørsmål om hvilke krav du skal stille til telt, soveposer, kokeapparater og fottøy. Dessuten får du råd om: proviantvalg, hvordan du som friluftsmenneske skal forholde deg til ulv og bjørn, hva du skal pakke i sekken for en ukestur eller én måneds ekspedisjon, og mye, mye mer. Sikkerhet og kameratskap vektlegges også i boken. Villmarksboka er spekket med uunnværlig kunnskap om livet som skautraver, fjellfant og ekspedisjonsfarer, og passer både for nybegynneren som ønsker en grundig innføring og for den viderekomne som vil perfeksjonere seg.

Forlag Lars Monsen boksenteret outdoors

Utgivelsesår 2005