Markedsføringsledelse

av (forfatter), Arve Pettersen (forfatter), Håvard Huse (forfatter) og Hans Mathias Thjømøe (forfatter).

Universitetsforlaget 2011 Heftet

9 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

«Til tross for sitt grundige teoretiske fundament, er "Markedsføringsledelse" lettlest, oppdatert og ikke minst - breddfull av gode norske eksempler.» Jan Blichfeldt, direktør Bates "Markedsføringsledelse" er en innføringsbok som dekker alle emnene som en markedsfører må beherske. Boken er basert på internasjonal forskning, men er forankret i norsk virkelighet gjennom et bredt tilfang av case og eksempler fra norsk næringsliv. 8. utgave er grundig revidert. I tillegg til en generell faglig oppdatering, og nye eksempler og case søker forfatterne å knytte markedsføringsfaget tettere opp mot økonomifaget. "Markedsføringsledelse" henvender seg til i første rekke til studenter som tar et innføringskurs i markedsføring. Men også ledere og markedsførere vil ha stort utbytte av boken enten de benytter den som oppslagsverk eller til selvstudier. Sagt om boken: «Normalt er en lærebok og et omfattende oppslagsverk i markedsføring dømt til å bli en nyttig, men akk så kjedelig oppramsing av metoder og akademiske referanser. "Markedsføringsledelse" bryter denne "tradisjonen": Til tross for å ha et grundig teoretisk fundament, er den lettlest, oppdatert og ikke minst - breddfull av gode norske eksempler.» Jan Blichfeldt, direktør Bates «En skikkelig oppdatert markedsføringsbok på norsk. Et "must" for markedsførerens hverdag. Gir en svært god innføring i rettsregler en markedsfører kan snuble i, krydret med mange gode eksempler. Samtidig gir boken en grundig og en av de beste oppdateringene av Norges nest største kommunikasjonsform (etter avis), nemlig sponsorvirksomhet. Distribusjonskapitlet er, som så godt som hele boken, godt forklart ved hjelp norske bedriftseksempler og norsk hverdag og ikke "skjemmet" av WalMart og Proctor and Gamble, etc., som de fleste konkurrerende bøker. Markedsstrategien er forklart både med det tradisjonelle "Kotler'ske" perspektiv og de "fire P'er" og det nye viktige perspektiv med vekt på "levering av gode kundeverdier". Boken gir også god innføring i internett og e-markedsføring som vil prege hverdagen fremover for mange markedsførere. Den er i tillegg lettlest og full av praktiske og gode eksempler. Philip Kotler og andre - watch out !» Arne Lambech, Markedsdirektør Nordea Bank

Bokdetaljer

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 2011

Format Heftet

ISBN13 9788215017204

EAN 9788215017204

Språk Bokmål

Sider 618

Utgave 8

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

9 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket

Du vil kanskje også like

  • "Krig! - roman" av Knut Nærum
  • "Utsikt til paradiset" av Ingvar Ambjørnsen
  • "Fugledansen" av Ingvar Ambjørnsen
  • "Sangen om den røde rubin" av Agnar Mykle
  • "Prosessen" av Franz Kafka
  • "Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede" av Jan Wiese
  • "Sofies verden - roman om filosofiens historie" av Jostein Gaarder
  • "Matilda" av Roald Dahl
  • "Mengele Zoo - roman" av Gert Nygårdshaug
  • "Mannen som elsket Yngve" av Tore Renberg
  • "Ringenes herre" av John Ronald Reuel Tolkien
  • "Brødrene Løvehjerte" av Astrid Lindgren
Alle bokanbefalinger for dette verket

Andre utgaver