Markedsføringsledelse

av (forfatter), Arve Pettersen (forfatter), Håvard Huse (forfatter) og Hans Mathias Thjømøe (forfatter).

Universitetsforlaget 2001 Heftet

En innføringsbok beregnet på studenter og andre som ønsker innsikt i fagområdet markedsføring. Blant temaene er: markedsføringens oppgave og rolle, strategi og planprosessen, markedsanalyse, kjøpsadferd, bedriftsmarkedet og forbrukerne, markedssegmentering, produktutvikling, prispolitikk, markedskommunikasjon og internasjonal markedsføring. Har cases og eksempler fra norsk næringsliv, og baserer seg på norsk og internasjonal forskning. Med litteraturliste og stikkordregister.

Markedsføringsledelse er en innføringsbok som dekker alle disipliner av markedsføringsfaget, og har en bred introduksjon til faget gjennom de ulike fagområder som dette faget henter stoff fra. Boka er basert på internasjonal forskning, men er relatert til norsk virkelighet gjennom cases og eksempler fra norsk næringsliv. Denne klassikeren er revidert og oppdatert for å dekke markedsføringsfagets teknologiske og faglige nyvinninger. E- marketing er blant annet et nytt og sentralt aspekt. Det er utarbeidet en oppgavesamling som følger boka. Boken har også egne nettsider på www.universitetsforlaget.no/framnes_thjomoe Runar Framnes er studierektor på Handelshøyskolen BI og fagsjef for eksportøkonomstudiet ved Norges Markedsføringshøyskole.

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 2001