Maren fri fra ME

den usynlige sykdommen

Geir Ståle Angeltveit 2023 Innbundet

Følg Marens kamp mot den usynlige sykdommen

Boken skildrer historien til en 11 år gammel frisk jente, som plutselig ble rammet av utmattelsessyndromet ME (myalgisk encefalomyelitt). Følelsen av hjelpesløshet og fortvilelse tenner et brennende engasjement hos far, som nå forteller om en tid med usikkerhet, optimisme og åpenbaringer.

Gjennom store påkjenninger i søken etter svar, blir vi med Maren på en ferd i både norsk og utenlandsk helsevesen, hverdagen hjemme og veien videre. Du vil få innblikk i Maren sin reise fra å ikke vite hvorfor hun ble syk, til nå å være helt frisk igjen.

Vi håper at historien vår og det vi har dokumentert kan bidra til åpenhet rundt årsaker til autoimmune sykdommer som ME. Vi ønsker å hjelpe dere som sliter med ME. For det finnes håp og du må aldri gi opp.

Forlag Geir Ståle Angeltveit

Utgivelsesår 2023

Genre Personlige beretninger

Er ikke mulig å gi terningkast på en slik bok så det unnlater jeg.

En sterk historie om Maren som i en alder av 11 år fikk ME og om hennes fars utrettelige kamp for å få sin datter frisk. Jeg er i overkant opptatt av kosthold og ble ikke overrasket da svaret egentlig var veldig enkelt - kosthold. Korn er sunt for noen, livsfarlig for andre. Alle ME-pasienter og ME-pasienters pårørende + leger og helsepersonell, bør lese denne boken!

• "Doppler - roman" av Erlend Loe
  • "Naiv. Super" av Erlend Loe