Lord Sunday (The Keys to the Kingdom)

HarperCollins Children's Books 2010 Paperback

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Forlag HarperCollins Children's Books

Format Paperback

Da er det slutt på denne serien. Det har vært en veldig flott opplevelse, og verden Garth Nix har skapt er så annerledes enn alt annet jeg noensinne har lest! Jeg mener, hvem finner på noe sånt? Jeg kommer definitivt å lese flere av Garth Nix sine bøker.

Arthur har fått tak i seks nøkler, men den han mangler er den sterkeste av dem alle. Og den blir eid av selveste Lord Sunday!
Nå må Arthur finne på en måte å skaffe seg den siste nøkkelen til riket.

Enda en solid bok i serien. En av de beste syns nå jeg!
Som i Superior Saturday, er det morsomt å lese om Arthur sin forvandling fra et menneske til en Denizen. Men i denne boka blir han faktisk en Denizen! Det står bak på boka, så det er ikke en så stor "spoiler".
Hva kommer til å skje med Arthur nå som han er en Denizen?

Det er kaos både i the House og i hjembyen til Arthur. Nothing etser bort deler av huset, og Dame Primus og Arthur må prøve å stoppe spredningen. Hjembyen til Arthur er under karantene, men Arthur har ikke noe tid til å gjøre noe med det. Alt er bare kaos!

Det jeg liker best med denne serien, er alle de forskjellige kule skapningene som Garth Nix har skapt. Jeg gidder ikke og nevne dem nå, men de fleste er sykt kule!

Slutten av boka var litt rar. . . Alt gikk så fort, og slutten ble litt annerledes enn det jeg hadde forventet.

Jeg anbefaler denne serien, fordi den har sterke karakterer, morsomme skapninger og et fantastisk univers. Serien er interessant og morsom, og det er vel det som teller!

Se også her!

Garth Nix skuffer ikke! Lord Sunday er spennende og godt skrevet. Boka er ikke den beste av bøkene hans, men den er ikke dårlig.

Endelig er Leaf tilbake. Jeg liker godt å lese om henne, og hun er en av de mest interessante personene i serien. Hun er vel den jeg kan relatere mest til, og hun er en av de mest normale personene i serien. Hvis man kan kalle noen av dem normale!

Suzy har en framtredene posisjon i Lord Sunday, noe jeg liker godt fordi hun er morsom og kul. Jeg liker komentarene hennes, og måten hun snakker på.

[...] "Arthur's not here," replied Suzy. She advanced closer, keeping
a wary eye one the beastwort. "Wot's that thing? And 'ow did you end
up beconing the new Lieutenant Keeper?" "That's Daisy," said Leaf.
[...]

Daisy, ja. Hun var litt av et problem i starten. Litt av et monster! Haha! Men hun er så søt når hun hjelper Leaf, at det gjør opp for alt det dumme! :)

Til slutt vil jeg bare si at jeg ble veldig overrasket over slutten. For min del ble den litt rar, men jaja, slik går det!

The Keys to the Kingdom kan anbefales!

• "Sir Thursday (The Keys to the Kingdom)" av Garth Nix
  • "Drowned Wednesday (The Keys to the Kingdom)" av Garth Nix