Lo básico

en verktøykasse for grunnleggende spansk

av (forfatter), Geir Ståle Tennfjord (forfatter) og Luis Ligarribay (illustratør).

Amares 2009 Heftet

Først i boken finner du et tematisk organisert ordforråd på over 1200 ord, utvalgt med omhu med tanke på hvilke ord du faktisk behøver i dagligdagse situasjoner. Deretter finner du en oversikt over de 200 viktigste spanske verbene, med oversikt over hvordan de bøyes i de vanligste former og tider. Neste del tar for seg resten av byggeklossene i spansk språk som du trenger for å lage egne setninger. Til slutt får du mange eksempler på nyttige setninger som hjelper deg i gang med å snakke og forstå spansk. Boken tilsvarer nivå A1 og A2 i det europeiske språkrammeverket. Boken kan brukes som lærebok på ungdomsskoler eller videregående skoler, som supplement til andre lærebøker, og som utgangspunkt for å lære spansk på egenhånd.

Denne boka inneholder alt du trenger for å lære deg grunnleggende spansk! I det europeiske språkrammeverket tilsvarer dette nivå A1 og A2. Først vil du fnne et tematisk organisert ordforråd på over 1200 ord, utvalgt med omhu med tanke på hvilke ord du faktisk behøver i dagligdagse situasjoner. Deretter finner du en oversikt over de 200 viktigste spanske verbene, med god oversikt over hvordan de bøyes i de vanligste former og tider. Neste del av boka tar for seg resten av byggeklossene i spansk språk, og gir deg rask oversikt i form av "fuskelapper" som du kan bruke når du skal lage egne setninger. Til slutt vil du få mange eksempler på nyttige setninger som hjelper deg i gang med å snakke og forstå spansk. Hele boka er krydret med morsomme illustrasjoner som gjør det lettere å huske og morsommere å lære!

Forlag Amares

Utgivelsesår 2009

Har du tenkt å lære deg spansk er denne boka et veldig godt supplement til tekstboka eller appen du velger å bruke.

Lo básico lærer deg en rekke ord innenfor mange ulike emner. Ordene er samlet i en ordliste på slutten av boka. Sidene som omhandler grammatikk er skrevet på enklest mulig måte, det vil si med færrest mulige ord og mest mulig praktisk visning, i den grad det er mulig i en bok.

Morsomme illustrasjoner, oversiktlige diagrammer, lite skriftlige forklaringer og stappfullt av praksis. Dette er en "løp og kjøp" - bok for alle som ønsker å lære spansk.