Level 2 (Memory Chronicles)

Simon & Schuster Books For Young Readers 2013 Hardcover

Kjøp bøker hos haugenbok.no Se på denne utgaven hos amazon.co.uk

Forlag Simon & Schuster Books For Young Readers

Utgivelsesår 2013

Format Hardcover

Språk Engelsk

Dystopi er i vinden om dagen, spesielt i bøker for unge voksne (Young Adults/YA). I og med at dystopi er favorittsjangeren min, har jeg laget en oversikt (som er under stadig oppdatering) over dystopisk litteratur på bloggen min, og deler den like gjerne her også.

Den er på ingen måte komplett, og mangler garantert flere eldre bøker, så vel som nye utgivelser. Har du forslag til hva som burde være med, setter jeg pris på kommentarer. Dessuten får altså ikke dystopi for en eldre målgruppe plass her (Orwell, Huxley, Bradbury etc), det finner du på en separat liste.

Siden så mange av disse bøkene er serier, begrenser jeg meg til bare den første boka i hver serie. Lista er sortert etter forfatterens etternavn, og fortsetter i del 2 og del 3.

PS! Beklager litt haltende beskrivelser av noen av bøker, men jeg oversetter mange av dem selv fra engelsk, siden så mange ikke er oversatt til norsk. Da blir det som det blir når jeg skal oppsummere bøker jeg ikke har lest med få ord. ;)