Legender og velsignelser

av (forfatter) og Hege Christin Fostvedt (oversetter).

Verbum 2007 Innbundet

Boka inneholder legender og velsignelser, for det meste hentet fra den jødiske og den keltiske fortellertradisjonen.

Fortellingene og velsignelsene i denne boka er gaver å gi videre. De fleste legendene er hentet fra den jødiske fortellertradisjonen, supplert med fortellinger fra andre kulturer og tider. Mange av legendene varmer hjertet, mens andre har en ubehagelig evne til å vende opp ned på tankene og utfordre forestillingene våre. Velsignelsene er for en stor del hentet fra den keltiske tradisjonen. De har et kraftig uttrykk og et dypt innhold. Les og ta deg tid til å kjenne etter..

Forlag Verbum

Utgivelsesår 2007

Alt har en mening

-Alt i Guds skaperverk har en mening, en hensikt. Det er en grunn for alt som er til, sa rabbineren en dag til studentene i klassen sin.

-Mener du at også gudsfornektelsen har en hensikt? spurte en av elevene. - Hva skulle meningen kunne være med det?

-Å, et utmerket spørsmål ! svarte rabbineren.- Gudsfornektelsen fyller en meget viktig oppgave. Hver gang du står overfor et menneske i nød, skal du si til deg selv: Det fins ingen Gud. Jeg er den eneste som kan hjelpe dette mennesket.