Latter

til helse og glede

Gyldendal akademisk 2005 Innbundet

Forfatteren beskriver latterens velgjørende egenskaper, og forklarer hvordan latter bevisst kan brukes som helse- og trivselsfremmende tiltak. Boka gir tips og råd til hvordan du kan få mer latter og glede i hverdagen. Har litteraturliste.

En god latter er en kilde til glede for en selv og andre og fører også til trivsel og velvære i hverdagen, på arbeidsplassen og i samvær med andre. Det er også dokumentert gjennom tallrike undersøkelser at latteren har en gunstig innvirkning på vår helsetilstand. I denne boken beskriver forfatteren latterens mange velgjørende egenskaper, ikke minst hvordan en god latter bevisst kan brukes som et helse- og trivselsfremmende tiltak.Boken er beregnet for alle som vil vite mer om latterens gunstige egenskaper, både for egen og andres helse og velvære. Den vil ikke minst være av nytte for alle som har deltatt eller skal delta på et latterkurs.Forord av Dr. Madan Kataria, grunnlegger av den internasjonale latterbevegelsen.Franciska Munck-Johansen er utdannet latterinstruktør og har i flere år ledet og arrangert latterkurs, både for enkeltpersoner og for bedrifter. I tillegg har hun skrevet flere bøker om selvutvikling og livsglede.Hun er i dag leder av kurs- og kompetansesenteret Liv & Lyst.

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2005