Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken tar sikte på å stimulere utviklingen av en yrkesetisk bevissthet og kompetanse som kan medvirke til å styrke samfunnets tillit til lærerne. Framstillingen i boken bygger på den forståelsen at undervisning og oppdragelse bør betraktes som et etisk anliggende, fordi lærere daglig stilles overfor valg mellom ulike verdier. Boken kan brukes innenfor pedagogikkfaget og i etikkdelen av faget kristendomskunnskap med religions- og livssynsorientering i lærerutdanningen. Med litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Yrkesetikk er igjen satt på den pedagogiske dagsorden. Utviklingen av yrkesetisk kompetanse står sentralt i de nye lærerutdanningene. Denne boken er skrevet for å dekke behovet for relevant litteratur om dette emnet. På samme tid er boken aktuell for alle som konfronteres med yrkesetiske dilemmaer i sitt daglige virke innenfor utdanningssektoren. Boken inneholder en rekke eksempler på dilemmaer og oppgaver som er egnet for samtale og diskusjon. I tillegg til Bergems bok anbefales Henriksen og Vetlesen: Nærhet og distanse. Grunnlag, verdier og etiske teorier i arbeid med mennesker. Se egen omtale.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 1998
Format Heftet
ISBN13 9788241707858
EAN 9788241707858
Språk Bokmål
Sider 161
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket