Kosmos 10, d-bok

elevbok

samfunnsfag for ungdomstrinnet

av (forfatter) og Ståle Bråthen (forfatter).

Fagbokforlaget 2014 Digital ressurs

Kosmos 10 elevbok Geografi: Befolkning og befolkningsutvikling struktur og vekst, flytting i nyere tid, levekår, forskjeller mellom fattig og rik i et verdensperspektiv. Hva er bærekraftig utvikling? Historie: Ideologier. En historisk hendelse sett i lys av forskjellige ideologier. Rasisme og diskriminering, både i et historisk og nåtidig perspektiv. Velferdsstaten, viktige samfunnsmessige omveltninger i nyere tid. Samfunnskunnskap: Kultur, tilegnelse av kultur og kulturelle variasjoner. Kjærlighet og seksualitet i lys av kulturelle normer. Utfordringer og muligheter med et flerkulturelt samfunn. Holdninger og fordommer. Menneskerettigheter. Vi ser på sentrum vs. periferi, globalisering, Norge og verdensøkonomien.
Kosmos 10 elevbok NYN, d-bok er ein digital utgåve av papirboka. Med d-boken opnar det seg nye moglegheiter og er tilpassa bruk på PC, Mac og nettbrett.
Kosmos 10 elevbok NYN, d-bok har følgjande funksjonalitet: - Lyd - Utheving og notatar - Slå opp i ordbøker, søkemotorar og leksikon på nett - Lagre og skrive ut uthevingar og notat - Favorittmerke sider - Søkje etter ord eller frasar
Sjå www.fagbokforlaget.no/d-bok for meir informasjon.

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2014