Kortene på bordet ; Mord som medisin

av (forfatter), Anders Hagerup (oversetter) og Axel Seeberg (oversetter).

Aschehoug 2004 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Kortene på bordet: Fire mennesker er samlet rundt et bridgebord. Verten sitter i en lenestol ved peisen og slapper av, tror de andre. Helt til det viser seg at han er død, myrdet. Ingen andre har vært i rommet. Altså er en av spillerne morderen. Bridgeregnskapet får betydning når Hercule Poirot går i gang med å løse mysteriet. Mord som medisin: Filmstjernen Marina Gregg og hennes mann har nettopp flyttet til Gossington Hall like utenfor landsbyen St. Mary Mead. Det holdes åpning på godset for folk i landsbyen hvor billettinntektene går til Sanitetsforeningen. Folk strømmer på, nyfikne etter å vite hva "filmfolkene" har gjort med Gossington Hall. Men under festen blir en av gjestene dårlig, og dør like etterpå. I avdødes cocktail-glass finnes spor etter gift. En av gjestene kontakter sin venninne Miss Marple.

Utgivelsesår 2004

• "Barneselskapet ; Den forsvunne domprost" av Agatha Christie
  • "Poirot løser gåten - mordet på seiersballet" av Agatha Christie
  • "Den tredje piken ; Mannen fra Cape Town ; Fem små griser" av Agatha Christie
  • "Guds kvern maler langsomt ; Nemesis" av Agatha Christie
  • "Døden i flyet ; Huset i Hickory Road ; Tragedie i tre akter" av Agatha Christie
  • "Sittafordmysteriet ; Ugler i mosen ; Brevet som drepte" av Agatha Christie