Korsfarerne

av (forfatter) og Arne O. Reitan (oppleser).

Lydbokforlaget 2009 CD

Året er 1186. Stefans familie er på reise med et korstogsfølge til Det hellige land. Målet er Jerusalem, men reisen går ikke som planlagt. Karavanen blir angrepet, og familien tas til fange og splittes. Konfliktene mellom kristne og muslimer bygger seg opp til krig og Stefan er fanget midt i striden. Kan en mystisk ring, en kampklar kurdisk jente og en enarmet nordisk ridder redde ham? Tidligere utgitt i en serie på fem bøker.

"Korsfarerne" er en actionfylt og spennende fortelling fra tiden rundt korstogene. Serien kom opprinnelig ut i fem gjennomillustrerte bøker. Disse er nå samlet til en lydbok. Lydbokutgaven inneholder et eksklusivt kapittel som ikke tidligere er utgitt. Året er 1186. Stefans familie er på reise med et korstogsfølge til Det hellige land. Målet er Jerusalem, men reisen går overhodet ikke som planlagt. Karavanen blir under mistenkelige omstendigheter angrepet, og familien tas til fange og splittes. Plutselig befinner unge Stefan seg i et ugjestmildt land mange hundre mil hjemmefra. Hans eneste ønske er å finne faren, moren og lillesøsteren igjen, men konflikten mellom kristne og muslimer bygger seg opp til krig, og Stefan er fanget midt i stormen. Kan en mystisk ring, en kampklar kurdisk jente og en enarmet nordisk ridder redde ham?

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2009