Koppen med skår i

en bok om skilsmisse

av (forfatter) og Malgorzata Piotrowska (illustratør).

Gyldendal 2007 Innbundet

Moren og faren til Bendik skal skilles og Bendik lurer på om det er hans skyld. I boka følger vi familien gjennom den tøffe skilsmissen og hele det første året etter. Her får hele familien satt ord på tankene sine, og også noen tips til hvordan de kan løse problemene.

Klok og sympatisk hjelpebok for familier som er skilt, skal skilles eller kjenner noen som er det Tidlig en morgen finner Bendik lappen. Lappen der mamma skriver til pappa at hun vil skilles. Er det min skyld? er det første Bendik tenker.Vi følger Bendik, storebror Johannes, mamma og pappa gjennom skilsmissen og hele det første året etter. Her er mye å kjenne seg igjen i. De voksne får hjelp til å se hva barna gjennomgår under en skilsmisse. Barna får støtte i en vanskelig tid. Familiene får hjelp til å sette ord på hvordan de har det, og kanskje også noen tips til gode og nye måter å løse tingene på.En varm og sympatisk fortelling og en nyttig og nyansert bruksbok. Forfatteren viser stor klokskap og innsikt, og gir en klar og tydelig støtte til barna i skilsmissesituasjonen.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205374492