Kodenavn Hunter

dobbeltspill

av (forfatter), Jarl Emsell Larsen (forfatter) og Benjamin Helstad (oppleser).

Capitana 2019 Lydfil

En tidlig augustmorgen slår tungt bevæpnede menn til mot en fangetransport på vei til Oslo tingrett. En internasjonal fange frigis og flykter i et kapret helikopter. Bak aksjonen står et kriminelt nettverk uten grenser, en liga som allerede har vokst seg sterk i Skandinavia, men som har større planer.
Den spektakulære rømningen er bare starten på en serie dramatiske hendelser. Politiet står overfor utfordringer av et helt nytt kaliber. En hemmelig etterforskningsgruppe, ledet av den legendariske etterforskeren Dan Wester, blir spesielt nedsatt for å bekjempe det organiserte miljøet. Operasjonen gis kodenavnet Hunter.
Midt i det hele står den unge politimannen Bjørn Rønningen. Personer han er glad i mister livet, og mange er i fare. Det blir vanskelig å stole på sine nærmeste, etiske holdninger utfordres, og flere blir dratt inn i et farlig dobbeltspill.

Forlag Capitana

Utgivelsesår 2019

Format Lydfil

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Østlandet

Jeg leste først denne boken og så tv-serien boken er basert på etterpå. Derfor blir det jeg synes om boken farget av tv-serien. Jeg likte boken, men jeg likte ikke noen av skuespillerne som spilte i tv-serien. For eksempel han som spilte analytikeren Dan Wester. Jeg syntes Wester var intelligent i boken og ekkel i tv-serien. Jeg liker Kristoffer Joner, derfor likte jeg også skurken han spilte (husker ikke navnet), i tv-serien, men jeg likte ikke den samme skurken i boken. Men i det store og det hele; Jørn Lier Horst skriver veldig bra og han har skrevet en flott, spennende hard-core krim utfra tv-serie manuset. Boken er absolutt verd å lese og spesielt for deg som har sett tv-serien.

Dette var akkurat det det var.. nemlig å lese en tvserie i "fart".. :) Ikke et eneste dødpunkt. Spennende, underholdende og en smule forutsigbart.. Veldig morsom tidsbruk...

• "Heksegutten" av Lone Theils
  • "De sju som så" av Denise Rudberg