Kodenavn Hunter

dobbeltspill

av (forfatter) og Jarl Emsell Larsen (medforfatter).

NRK 2008 Innbundet

En fangetransport på Østlandet blir kapret og en internasjonal fange slipper løs. Den organiserte kriminaliteten har vokst seg så sterk at det norske politiet står overfor utfordringer av et helt nytt kaliber. Den hemmelige etterforskningsgruppen Hunter, ledet av analytikeren Dan Wester, settes på saken.

En realistisk hardcore-krim basert på suksesserien Hunter. Når en fangetransport på Østlandet blir brutalt kapret, og en internasjonal fange slipper løs, blir det klart at Norge ikke lenger er et uskyldig land. Organisert kriminalitet har vokst seg sterk og forgrenet seg i Skandinavia, og det norske politivesen står overfor utfordringer de ikke har sett maken til. Dette snur rundt på livet til den unge politimannen Bjørn Rønningen. Personer han er glad i mister livet, og mange er i fare. Det blir vanskelig å stole på sine nærmeste, etiske holdninger utfordres, og flere blir dratt inn i et farlig dobbeltspill. En hemmelig etterforskningsgruppe "Hunter", ledet av analytiker Dan Wester, blir spesielt nedsatt for å løse saken. Greier "Hunter" å finne hjernen bak de brutale forbrytelsene og avverge nye?

Forlag NRK

Utgivelsesår 2008