Knut Gribb

dragens hale

av (forfatter), Tor Åge Bringsværd (forfatter), Radioteatret (utgiver), Kai Remlov (skuespiller), Lasse Lindtner (skuespiller) og Trond Brænne (skuespiller).

NRK 2009 CD

Et hørespill om Knut Gribb fra Radioteatret. En voldsom eksplosjon i Sibir i 1908 er starten på en rekke hendelser i Norge et par tiår senere. Dr Marlene Dybwad, en internasjonalt anerkjent geolog holder foredrag om funnene i Tunguska for en forsamling av leg og lærd i Calmeyergatens forsamlingshus. Dit kommer også den finske professor Nurminen og Knut Gribb. Førstnevnte blir kort tid senere funnet død på et heller tvilsomt serveringssted på Vaterland. Myrdet med en silkesnor. Dette er starten på en intens jakt for å finne gjerningsmannen eller gjerningsmennene. Medvirkende: Kai Remlow, Lasse Lindtner, Trond Brenne, Mads Ousdal, Line Verndal, Per Sunderland m.fl.

Forlag NRK

Utgivelsesår 2009

Format CD

Serie Krim og spenning fra Radioteatret

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt tid 1918-1939

• "Knut Gribb - djevlebjørnen fra Dauingmyra" av Jan H. Jensen
  • "Knut Gribb - dødsguden fra Amazonas" av Tor Edvin Dahl
  • "Knut Gribb ; Knut Gribb : gullets forbannelse - sfærenes musikk : " av Terje Emberland
  • "Kadaverkvartetten" av Edith Ranum
  • "Knut Gribb ; Knut Gribb : havdypets røst - dødebokens vokter : " av Eirik Ildahl
  • "Spill i mørke" av Edith Ranum
  • "Knut Gribb - en vals med Den grønne redsel, og to andre hørespill" av Gunnar Staalesen
  • "Radiogrøss 3" av Lucille Fletcher
  • "Ekko fra glemte graver" av Edith Ranum
  • "Knut Gribb ; Knut Gribb : døden går ombord - de hengtes forbund : " av Eirik Ildahl
  • "Radiogrøss 2" av John Dickson Carr
  • "God aften, mitt navn er Cox - 4 : Farlig selskap" av Rolf Becker