Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka handler om kjemididaktikk, og belyser utfordringer som lærere har på grunn av kjemiens egenart og gir anbefalinger for kjemiundervisningen på ulike trinn i skolen. Elevers forutsetninger, faglige forståelse og læring av kjemiske begreper står sentralt i boka. Kjemifagets historie i norsk skole er omtalt, og dagens undervisning i kjemi i skole og lærerutdanning er beskrevet for Norge, Sverige og Danmark. Har oppgaver og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boken er den første i Skandinavia innen fagområdet kjemididaktikk. Teksten belyser utfordringer som lærere har på grunn av kjemiens egenart, og gir anbefalinger for kjemiundervisningen på ulike trinn i skolen. Elevers forutsetninger, faglige forståelse og læring av kjemiske begreper står sentralt i boken. Kjemifagets historie i norsk skole er omtalt. Dessuten er dagens undervisning av kjemi i skole og lærerutdanning beskrevet for Norge, Sverige og Danmark.
Denne fagboken bør inspirere til refleksjon og læring av kjemi både blant lærerstudenter og praktiserende lærere. Den er beregnet på lærerstudenter som tar natur- og miljøfag 1 og 2 i allmennlærerutdanningen, på kjemikandidater som tar praktisk-pedagogisk utdanning (PPU) og på naturfaglærere som tar etter- eller videreutdanning. Boken henvender seg også til lærere som underviser i kjemi og naturfag i den videregående skolen og i natur- og miljøfag i grunnskolen.
Forlag Høyskoleforlaget
Utgivelsesår 2000
Format Heftet
ISBN13 9788276343267
EAN 9788276343267
Språk Bokmål
Sider 300
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket5 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket