Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka handler om kjemididaktikk, og belyser utfordringer som lærere har på grunn av kjemiens egenart og gir anbefalinger for kjemiundervisningen på ulike trinn i skolen. Elevers forutsetninger, faglige forståelse og læring av kjemiske begreper står sentralt i boka. Kjemifagets historie i norsk skole er omtalt, og dagens undervisning i kjemi i skole og lærerutdanning er beskrevet for Norge, Sverige og Danmark. I boken presenteres også resultater fra nyere skoleforskning. Har oppgaver og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Forlag Høyskoleforlaget
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788276347142
EAN 9788276347142
Serie Høyskoleforlagets didaktikkbøker
Språk Bokmål
Sider 224
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket