Kingsman

The Secret Service

av (forfatter), Matthew Vaughn (forfatter) og Dave Gibbons (illustrator).

Marvel 2015 Paperback

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Forlag Marvel

Utgivelsesår 2015

Format Paperback

ISBN13 9780785192770

Jeg kjøpte Kingsman: The Secret Service kort tid etter at jeg så filmen med samme navn. Jeg likte filmen utrolig godt; det er en av de beste jeg har sett på lenge! Den og The Man From U.N.C.L.E.. Jeg ville gjerne lese tegneserien filmen var basert på, og da jeg fant Kingsman i bokhandelen, kunne jeg ikke dy meg. Jeg måtte ha den.

Egentlig så holder jeg på å lese The Sky is Everywhere av Jandy Nelson nå, men jeg følte at jeg trengte en liten pause fra boka, og da tenkte jeg at Kingsman var perfekt å lese. Filmen Kingsman er genial. Jeg likte den så utrolig godt, og tegneserien var også veldig god. Den er kort, og det tok meg under én dag å lese hele historien. Historien var litt annerledes fra filmen, men det gjorde ikke noe. Handlingen var den samme selv om detaljene var annerledes.

Tegneserien handler om unge Gary 'Eggsy' Unwin, som blir rekruttert av onkelen sin til å bli spion. Spørsmålet er om Eggsy klarer prøvelsene som ligger foran ham. I tillegg har flere kjendiser forsvunnet. Eggsy blir nødt til å hjelpe onkelen sin med å finne svaret på hva det er som skjer.

Tegneserien var veldig underholdende, og den var et perfekt avbrekk fra The Sky is Everywhere. Historien var spennende, og det var gøy å se Eggsy vokse som person; fra en ung gutt med problemer med loven til en ung mann som prøver å gjøre sitt aller beste.

Jeg vil anbefale Kingsman: The Secret Service hvis du er på leting etter gode tegneserier. Kingsman er veldig spennende, men filmen er nok hakket bedre.

Innlegget ble opprinnelig publisert på bloggen min.