Kat Fight

2012 Kindle Edition

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Format Kindle Edition

Jeg valgte å lese denne boken fordi jeg likte så godt One Pink Line av samme forfatter, og jeg må dessverre si at Kat Fight ikke er like god. Men for all del, denne er ikke dårlig, den har det samme gode språket, og den er lettlest, selv på engelsk – så vidt jeg vet er den ikke oversatt til norsk – men temaet er litt mer standard, og ganske typisk for chicklit.

Kat Fight handler om Kat som dumper kjæresten Marc etter 4 år, ingen rundt henne ser ut til å ta dette bruddet så veldig alvorlig ettersom de stadig har gjort det slutt for så å finne sammen igjen. Eneste forskjellen er at nå har Kat fått nok, og hun bestemmer seg for å komme seg videre i livet uten Marc.

Kat møter etterhvert Ryan, og de blir snart et par, men samtidig har ikke Marc gitt opp å få Kat tilbake, så det nye forholdet til Ryan har bare så vidt begynt før Kat lyver og utelater sannheten både overfor han og flere hun er glad i. At Ryan i tillegg får jobb på samme arbeidsplass som Kat gjør ikke saken enklere.

Alt i alt en helt grei bok som ikke engasjerte meg så voldsomt, var faktisk på nippet til å gi opp etter en tredjedel av boka, men var for nysgjerrig på hvordan alt endte, så leste den ferdig likevel. Og ender med å gi den en svak 4'er.