Kaffe Knits Again

24 Updated Original Rowan Designs by Kaffe Fassett

Rowan 2007 Hardcover

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Forlag Rowan

Utgivelsesår 2007

Format Hardcover

ISBN13 9781906007157

Har läst den svenska översättningen "Kaffe Fassett stickar igen" och känner igen en hel del av hans tidigare mönster från 90 talet som han har omarbetat till enklare modeller istället för de maffiga kappor som han gjorde då. Nu är det sjalar, väskor, kuddar och västar förutom några små fina koftor. Tyvärr känns det allt för väl igen och jag saknar den fräschör som var i de tidigare böckerna som Glourious knitting och Sticka till familjen. Garnerna är inte så vilt blandade utan nu är det mera enfärgat och lite tristare.
Ett plagg känns lite nytt i alla fall och det är en tröja i gråskalan som heter Rutor kors och tvärs eller Crisscross. Här händer det lite mer så att jag nästan skulle kunna tänka mig att sticka en provlapp i alla fall av det mönstret. Även halsduken med de fåvitska jungfrurna tilltalar mig, men jag har en stark aning om att den kommer att rulla sig till en korv när den används och sedan är arbetet förgäves eftersom det inte syns.