Julia og nordlyset

av (forfatter) og Christoffer Paulsen (illustratør).

BoD - Books on Demand 2023 E-bok

Broren hennes, Jul, hadde en gang fortalt henne at det gikk an å tenke så mye på noe at det skjedde.

Julia har ventet på denne kvelden hele sitt liv: endelig er hun gammel nok til å hjelpe faren sin, selveste julenissen, med å dele ut gaver på julaften.
Men etter en rekke uhell, er Julia igjen etterlatt og alene på selveste kvelden. Julia er lei seg fordi hun ikke kan være til hjelp for pappa i år heller. Dessuten vet hun at med mindre og mindre snø på bakken for hvert år, vil pappa ha større vanskeligheter enn noensinne med å rekke fram til alle barn med gaver.
Kvelden går fra trist til merkelig da Ola dukker opp, en gutt som sier at han har med seg en beskjed fra Dronningen av Nordlyset. Dronningen har noe som kan løse julenissens problemer, men først må Julia reise inn i det mørke og frosne landet Nord for selv å møte dronningen.
Kommer Julia til å holde seg hjemme i trygghet? Eller kaste seg inn i det ukjente for å hjelpe faren sin?

Fylt av myke, drømmende illustrasjoner er Julia og nordlyset en rørende historie om mot, beslutning og samarbeide for å gjøre verden til et bedre sted.
Og har du noen gang lurt på hvorfor julenissens slede kan fly, så får du svaret her

Forlag BoD - Books on Demand

Utgivelsesår 2023

Der bor familien Frost, og der er familien Kulde, de leker jeg ofte med. Og der bor familien Sludd de er ganske sutrete og grinete og ikke så morsomme å leke med, egentlig.

• "Snøsøsteren - en julefortelling" av Maja Lunde
  • "SVK" av Roald Dahl