Judy Moody & Stink

av (forfatter), Peter Reynolds (illustratør), Kirsti Boger (oversetter) og Cecilie Winger (oversetter).

Schibsted 2008 Innbundet

Boken består av tre bøker om Judy Moody og Stink. Innhold: Doktor Judy Moody: Judy Moody er i dårlig humør, helt til hun kommer på skolen og finner ut at det nye skoleprosjektet skal handle om kroppen. Det betyr skjeletter og hodeskaller, en tur til sykehuset og et eksperiment som skaper trøbbel for Judy og vennene hennes. Stink og de superstinkende joggeskoene: Stink og klassen hans skal på tidenes mest stinkende skoletur. Målet er Teknisk museum og Til å bli kvalm av-utstillingen. Det betyr gigantiske snørrbuser, råtne egg og stinkende joggesko. Hvem vinner til slutt den store luktekonkurransen? Judy Moody : kule ting å gjøre når du er i dårlig humør-bok: Boka har ideer og tips til hva du kan gjøre når du kjeder deg. Den viser bl.a. hvordan du kan lage dørskilt, t-skjorter, humør-spå, hemmelige koder og kryssord.

Forlag Schibsted

Utgivelsesår 2008

Melodi: Olsen hade en bonegård:

Lillebror, han lukta vondt! Stinke, stinke bæsj.

Det er bæsj, bæsj her, og bæsj,bæsj der, her en stink, der en stink. Overalt en kjempestink! refreng