Jonas og skogens gåte

av (forfatter) og Elisabeth Aarebrot Madsen (illustratør).

Havfrua 2019 Innbundet

Jonas er desperat. Motvillig må han bli med på hytta til morens nye kjæreste - en sportsidiot med to like håpløse sønner. Det er det siste Jonas ønsker. Ting blir ikke bedre når de endelig når frem til Savalen og skudd ljomer gjennom lufta. Jonas slipper unna med skrekken. Han skulle aldri blitt med! Hvem skyter? Hvorfor? Jonas treffer en kjent forfatter som forteller om en gammel samisk barnegrav, men som også hjelper ham til å se annerledes på sin nye situasjon.

Jonas og skogens gåte er en spennende fortelling om grådighet, miljøkriminalitet og at ting ikke alltid er slik vi tror.

Forlag Havfrua

Utgivelsesår 2019

Genre Spenning

Omtalt sted Hedmark

Jonas og Ingrid må bli med mamma til fjells sammen med den nye kjæresten hennes og sønnen hans. Jonas liker ham ikke, det har han bestemt seg for, selv om Christian er forhenværende landslagskeeper.

Men vel fremme på hytta skjer det ting! Hvem er det som skyter?!

Jeg er litt usikker på denne, hvor troverdig er dette med skytingen når man etter hvert avdekker hvem de skyldige er? Hmmm... Men spennende og i grunnen ganske velskrevet for mellomtrinnet.