Jesus freaks II

av (forfatter), Martyrenes røst (forfatter) og Oddvar Nilsen (oversetter).

Hermon 2003 Heftet

Historier om Guds kvinner og menn som forvandlet sin verden, de fryktet Gud, ikke mennesker.

Forlag Hermon

Utgivelsesår 2003

ISBN13 9788230200971

EAN 9788230200971

I denne oppfølgeren til "Jesus Freaks" fortsetter martyrhistoriene å strømme inn. Vi fortsetter å møte på mange inspirerende, men samtidig også flere grusomme tilfeller av martyrdød blandt kristne som nektet å fornekte sin frelser Jesus Kristus. Det inspirerende er hvordan disse med glede så fram til den seierspris som lå foran dem, også til mange torturisters overraskelse og til og med til noens frelse. Hvis ikke det er nok, så tar flere av historiene opp hvordan disse martyrene valgte å elske sine torturister/fiender midt i den vondeste tortur.
En annen side vi kan merke oss er at flere av disse merket Guds overnaturlige kraft midt i lidelsen. Denne og forgjengeren er bøker som enhver kristen burde få med seg for å bli inspirert av, styrket i troen av og i verste fall rustet og forberedt på at kanskje noe lignende kan skje troende i den tid som kommer.

Friheten fordamper uten sannhetens forfriskende vind.

Det er ikke hva jeg er i stand til, men hvordan jeg reagerer på det Gud er i stand til, som teller. (Corrie ten Boom)

• "Jesus freaks" av DC Talk