Jenta i den gule kjolen

Kolofon 2019 Innbundet

Jenta i den gule kjolen handler om Ingrid. Ingrid er sosialarbeider og jobber i barnevernet. Vi møter henne i det hun blir akutt syk når hun skal vitne i en straffesak. Hun segner om i rettslokalet og alt peker mot at hun er hjertesyk. Utredninger blir igangsatt men ingen resultater viser tegn på fysisk sykdom. Men symptomene forsvinner ikke. Ingrid er fortsatt syk. Til slutt innser hun at sykdommen handler om noe annet. Symptomene får et navn og Ingrid tar fatt på den store oppgaven med å reise seg igjen.
Vi følger henne gjennom terapirommet og i hennes strev i hverdagen. Vi får et innblikk i hvordan angsten og fortiden røsker grunnen vekk under føttene hennes i perioder. Terapirommet setter i gang prosesser og utvikling. Overalt møter Ingrid på triggere som kaster henne tilbake til fortidens skremsler. Filmer fra fortiden ruller ubønnhørlig på netthinnen og frastøtende minner ser dagens lys. Om natten hjemsøkes hun av mareritt. Men vi møter også gleden og livsmotet, - oppturene og endringene. Ingrid tror på at alt er mulig, bare man jobber hardt nok med seg selv.

Forlag Kolofon

Utgivelsesår 2019

Lettlest. Handler om en kvinne i 50-årene som behandler barndommens traumer. Blir dessverre ikke så godt kjent med "jenta"; selve barnet. Hendelsene fra barndommen beskrives diffust og kort.